Foto: Robert Miller
        
      
 
Motor:
1.6 Zetec Ti-VCT - årgang 2010
Ccm: 1598 ccm
HK: 133 hk v/ 6815 o/min.
Drejningsmoment: 150 Nm v/5045 o/min.
Cylinder/ventiler: 4/16
Topfart: 168 km/t. afhængig af dækmontage

Gearkasse/kobling:
Type: Standard IB5-gearkasse med nedgearing iht. R1-reglementet

Gearskift: Standard
Antal gear: 5
Kobling: Standard Ford

Karosseri:
Type: 3-dørs
Sikkerhedsbur: Monteret med certificeret bur fra M-Sport
Sæder: OMP Racersæder model RS-PT2
Seler: OMP 6-punkts seler til HANS
Sikkerhedsudstyr: Lifeline 4,0 l pulveranlæg + 2x2 kg håndpulverslukkere.

Undervogn:
For: Original McPherson forhjulsophæng
Bag: Baghjulsophæng med Compoundaksel.
Støddæmpere/Fjedre: Justerbare Bilstein støddæmpere og Eibach fjedre.

Bremser:
Caliber for: Originale bremsecabilbre.
Skiver for: Ventileret skiver med huller/riller, 258x23 mm
Bremseklodser, for: Racerklodser fra Mintex
Skiver bag: Originale Ford bremsetromler, 252x10 mm
Håndbremse: Original Ford håndbremse

Dæk/fælge:
Dæk: DMack DMT-RC 195/50R16 (Asfalt)
Dæk: DMack DMT-Wet 195/50R16 (Regn)
Fælge: 6,5x16" motorsportsfælge

Diverse:
Samtaleanlæg: Stilo Trophy
Triptæller: Terratrip 202 Plus Rallycomputer

FIA-homologering: A-5729 - R1B (Klasse 1 i Danmark)


Tidligere rallybiler:
Ford Puma 1.6 - Gruppe DK, 2013-2014 Ford Puma 1.7 - Gruppe DK, 2011-2012
Ford Puma 1.7 - Gruppe N, 2007-2010 Peugeot 205 Rallye 1.3 - Gruppe N, 2002-2006
 

Foto: Bent Frederiksen
Foto: Bent Frederiksen

   

   
Dimensioner:
Længde: 3953 mm
Bredde: 1722 mm
Højde: 1481 mm
Akselafstand: 2490 mm
Totalvægt: 1030 kg
Acceleration:
0-80 km/h.......... 0.0 s
0-100 km/h........ 0.0 s
0-120 km/h........ 0.0 s
0-140 km/h........ 0.0 s
0-160 km/h.........0.0 s

Tidligere rallybiler:

2002 - 2006: Peugeot 205 Rallye 1.3 - Gruppe N
2007 - 2010: Ford Puma 1.7 - Gruppe N
2011 - 2012: Ford Puma 1.7 - Gruppe DK
2013 - 2014: Ford Puma 1.6 - Gruppe DK

 
 
        
 

    
 


Motor
:
PSA TU2J med to dobbelte Weber DCOM 40 karburatorer
- årgang 1989
Ccm: 1294 ccm
HK: 103 hk v/6800 o/min.
Drejningsmoment: 120 Nm v/5000 o/min.
Cylinder/ventiler: 4/8
Topfart: 165 km/t. afhængig af dækmontage

Gearkasse/kobling:
Type: Standard Peugeot Sport-gearkasse med spær
Gearskift: Standard
Antal gear: 5
Kobling: Standard Peugeot

Karosseri:
Type: 3-dørs
Sikkerhedsbur: Monteret med boltet bur fra Peugeot Talbot Sport
Sæder: OMP Racersæder model RS-PT2
Seler: OMP 6-punkts seler til HANS
Sikkerhedsudstyr: OMP 4,25l pulveranlæg + 2x2 kg håndpulverslukkere.

Undervogn:
For: Original
MacPherson fjederben. 17 mm krængningsstabilisator
Bag:
Torsionsstænger, 18.9 mm og krængningsstabilisator, 19 mm.
Støddæmpere/Fjedre: Bilstein støddæmpere og Peugeot fjedre.

Bremser:
Caliber for: Originale bremsecabilbre.
Skiver for: Ventileret skiver, 247x20,5 mm
Bremseklodser, for: Racerklodser fra OMP
Skiver bag: Originale Peugeot bremsetromler, 180 mm
Håndbremse: Original Peugeot håndbremse

Dæk/fælge:
Dæk: Dunlop Formula-R SP Sport 185/55R14 (Asfalt)
Fælge: Originale Peugeot stålfælge

Diverse:
Samtaleanlæg: Stilo Trophy
Triptæller: Lano Tripmaster

NB! Der er kun produceret 30111 stk. Peugeot 205 Rally'ere. Så det er efterhånden blevet en sjælden bil i Danmark.

FIA-homologering: N-5366 - Gruppe N
(Klasse 1 i Danmark og Historisk klasse 11 /J2)

 

   

   
   
 
 
        
    
 

Bryggeriet Vestfyen A/SRallyWeb.dkMand & Bil v/Lars PedersenFord Sønderborg - Martin Iversen

 

Copyright MP Motorsport 2002 - 2018 | Webdesign: RallyWeb.dk